آموزش کده سی شارپ و ویژوال بیسیک با اَوِستا

آرمان و هدف ما از نوشتن این صفحه سر بلندی ایران عزیزمان و پیشرفت و توسعه در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر می‌باشد.

آموزش کده سی شارپ و ویژوال بیسیک با اَوِستا

آرمان و هدف ما از نوشتن این صفحه سر بلندی ایران عزیزمان و پیشرفت و توسعه در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر می‌باشد.

ساختن برنامه های قابل اجرا در سیستم عامل مایکروسافت

در ابتدا برای آشنایی شما عزیزان با مفهوم های اولیه #برنامه نویسی با زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک شروع میکنیم.

عزیزان و مخاطبان گرامی این را بدانند که هدف ما اموزش دادن به تمامی دوسداران اموختن نحوه برنامه نویسی کامپیوتر بصورت حرفع ای می‌باشد و به هیچ عنوان مقصود نهایی ما اموزش محیط برنامه نویسی کامپیوتر به زبان ویژوال بیسیک نمی باشد. زبان و محیط برنامه نویسی ویژال بیسیک در واقع با هدف آموزش مبتدی برنامه نویسی توسط شرکت مایکروسافت بوجود آمده است که ریشه آن زبان  بیسیک میباشد.

ما هم برای آشنایی اولیه با نحوه #کد نویسی زبان بیسیک در محیط ویرایش یافته ویژوال بیسیک را در نظر گرفته ایم.

باز هم در ابتدا یاد آور میشویم هدف نهایی آموزش زبان برنامه نویسی C در محیط ویرایش یافته C# میباشد ، که ما آن را سی شارپ تلفظ می‌کنیم.

و ما در ابتدا با آموزش زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک را شروع میکنیم، تا هموطنان گرامی که تا کنون هیچ گونه #کد نویسی را تجربه نکرده اند بتوانند با یاد گیری این زبان محیط برنامه نویسی #شی گرا ویژوال بیسیک با مفاهیم اولیه برنامه نویسی کامپیوتر آشنایی یافته و بتوانند اولین برنامه کاربردی خود را نوشته و از کار خود لذت و بهره ببرند تا انگیزه مناسبی برای ادامه یادگیری زبان های پیشرفته تر کد نویسی کامپیوتر را داشته باشند.

که در نهایت بتوانند برای تمامی دستگاههای الکترونیکی حتی دستگاهها و رباط های ساخته شده خودشان و یا ساختن برنامه برای سیستم عامل های اندروید ، ویندوز فون بخصوص در محیط سیستم عامل مایکروسافت ویندوز را داشته باشند.

#آموزش کد نویسی در محیط ویرایش یافته ویژوال بیسیک

💙1: آشنایی با شیوه کد نویسی و الگریتم

💙2: تعریف انواع متغییر ، نوشتن توابع و نحوه فراخوانی آنها در برنامه

💙3: نوشتن برنامه کامپایل و خروجی گرفتن یک فایل قابل اجرا در محیط سیستم عامل ویندوز

💙4: استفاده از توابع و APN های از پیش تعریف شده سیستم عامل ویندوز که در آینده بیشتر از آنها در زبان برنامه‌نویسی سی شارپ بهره خواهیم گرفت که در چهارچوب دات نت .NET  هستند

تا اینجا پیش در آمدی از نحوه آموزش و مواردی را که به اختصار به آموزش تک تک آنها خواهیم پرداخت با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در هرچه بهتر کردن فراگیری زبان های پیشرفته برنامه نویسی یاری بفرمائید.

یاد آور میشویم هدف ما به هیچ وجه ورود به محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیک نمی باشد و صرفا انتخاب آن به دلیل آگاهی اولیه از برنامه نویسی کامپیوتر بخصوص افرادی است که برای اولین بار پا به دنیای پر فراز و نشیب برنامه نویسی کامپیوتر میگذارند و ما هم بدلیل سهولت کار و نحوه برنامه نویسی ویژوال بیسیک را انتخاب کرد ایم.

که امیدوارم در نهایت تمامی مخاطبان و هموطنان گرامیمان خواهان فراگیری برنامه نویسی هستند بتوانند به راحتی با شیوه آموزشی ساده ما مهارت کاملی را بدست آورند.

دوسدار شما اوستا.

بزودی فصل اول را آغاز خواهیم کرد ممنون از همراهی و صبوری شما عزیزان.

با نام ایزد منان آموزش برنامه‌نویسی را شروع میکنیم.

برنامه نویسی کامپیوتر همانند آموزش دادن به یک کودک می‌ماند که باید در ابتدا به او یک شی یا خیار را نشان دهید و به ترتیب رنگ خیار خواص آن و حتی نحوه اسم بردن آن را به کودک بیاموزیم و در آخر انتظار داریم که میگوییم خیار کودک مقصود ما را بداند.

برنامه‌نویسی هم دقیقا به همین سادگی کار میکند که ما از زبان های برنامه‌نویسی به عنوان یک زبان محاوره ای استفاده میکنیم و از انواع مختلف کامپایلر راه ارتباطی بین ما و کامپیوتر میباشد که در اینجا ما از کامپایلر ویژوال بیسیک برای آشنایی و برنامه‌نویسی استفاده میکنیم و بهتر است از هم اکنون شما نیز نسخه ی ۶ ان را تهیه نمایید تا برای شروع به مشکلی بر نخورید.

در اینجا ما از کلمه ی جدیدی استفاده کردیم #کامپایلر ها انواع مختلفی دارند و ساختار و نحوه ویرایش کد نویسی بسته به زبانهای مختلف برنامه نویسی متفاوت هستند.

در واقع کامپایلر مترجم زبان برنامه قابل فهم انسان که معمولا زبان لاتین انگلیسی نوشته میشود و کامپیوتر می‌باشد که زبان قابل فهم کامپیوتر 01 صفر و یک میباشد.

توجه داشته باشید که اگر قرار بر این بود که از ابتدا تمام برنامه خود را بخواهید با استفاده از زبان قابل درک خود کامپیوتر بنویسیم یعنی همان 010101 چقدر کار طاقت فرسا و محال و گیج کننده ای میشد.

با پیشرفت و توسعه زبان های برنامه نویسی کامپایلر ها کد های قابل فهم انسان را به زبان ماشین تبدیل کرده و زمان برنامه نویسی و خطا یابی کدها را بسیار کوتاه کرده است.

الگریتم

خوب ما برای هر کاری نیاز به برنامه ریزی داریم بطور مثال چای درست کردن

یک باید آبجوش تهیه کنیم

دو چای خشک را در قوری بریزیم

سه ابجوش بمقدار لازم اضافه کنیم

چهار قوری را روی کتری گذاشته مدتی صبر میکنیم

پنج استکان اورده چای و ابجوش در آن میریزیم

شیش و در این مرحله آن را میل می نماییم

هفت تمام

ببینید یک چای درست کردن و میل کردن شامل انجام کار هایی بود که در تمامی موارد برای تهیه چای نیازمند همین الگریتم ساده میباشید.

در برنامه نویسی هم ما برای هر برنامه نیازمند الگریتمی ساده و روان با استفاده از متغیر ها و توابع هستیم.

متغیر ها و انواع آن

متغیر ها همانند ظرف هایی هستند که ما موادی را در آنها ریخته و نگهداری میکنیم که ما با تعریف متغیر در واقع اطلاعات و اعداد را در حافظه کامپیوتر بطور موقت نگه میداریم.

توجه داشته باشید که نوع متغیر و اطلاعاتی که در ان ذخیره میکنید خیلی مهم و تأثیر گذار در سرعت برنامه و کارآمدی حافظه کامپیوتر میباشد بطور مثال برای نگهداری اعداد در کامپیوتر از متغیر نگهداری رشته یا متن استفاده نمیکنیم.

۹۷/۰۱/۰۳
اوستا اواتار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی